ИНОЕ   ПОСЛЕДОВАНИЕ   БЛАГОДАРСТВЕННАГО   МОЛЕБНАГО   ПЕНИЯ   О ПОЛУЧЕНИИ   ПРОШЕНИЯ   И   О   ВСЯКОМ   БЛАГОДЕЯНИИ   БОЖИЕМ

(Без канона)

 

По возгласе предстоятеля, обычное начало.

Псалом избранный1.

Слава, и ныне. Аллилуия (трижды).

Ектения великая с ея прошениями1.

На Бог Господь:

Тропарь, глас 4:

Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниях на нас бывших, славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благосердие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе. (Дважды.)

Слава:

Кондак глас 3:

Твоих благодеяний и даров туне, яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: слава Тебе, Боже Всещедрый.

И ныне. Богородичен:

Богородице христианом Помощнице, Твое предстательство стяжавше раби Твои, благодарно Тебе вопием: радуйся, Пречистая Богородице Дево, и от всех нас бед Твоими молитвами всегда избави, едина вскоре предстательствующая

Прокимен, глас 4: Воспою Господеви благодеявшему мне и пою имени Господа Вышняго.

Стих: Возрадуется сердце мое о спасении Твоем.

Апостол ко Ефесеем, зач. 229–230 (5, 9–21).

Братие, яко чада света ходите: (Плод бо духовный есть во всякой благостыни и правде и истине). Искушающе, что есть благоугодно Богови. И не приобщайтеся к делом неплодным тьмы, паче же и обличайте. Бываемая бо отай от них, срамно есть и глаголати. Вся же обличаемая, от света являются: все бо являемое свет есть. Сего ради глаголет: востани спяй, и воскресни от мертвых, и осветит тя Христос. Блюдите убо, како опасно ходите, не якоже немудри, но якоже премудри. Искупующе время, яко дние лукави суть. Сего ради не бывайте несмысленни, но разумевающе, что есть воля Божия. И не упивайтеся вином, в немже есть блуд: но паче исполняйтеся духом, глаголюще себе во псалмех и пениих, и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви. Благодаряще всегда о всех, о имени Господа нашего Иисуса Христа, Богу и Отцу: повинующеся друг другу в страсе Божии.

Евангелие от Луки, зач. 85 (17, 12–19)2.

Ектения сугубая.

Помилуй нас, Боже:

Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби недостойнии Твоему благосердию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниях, ихже излиял еси изобильно на рабов Твоих (раба Твоего, рабу Твою), и припадаем и славословие Тебе яко Богу приносим и умильно вопием: избави от всех бед рабов Твоих и всегда яко милостив исполни ко благу желания всех нас, прилежно молимся Тебе, услыши и помилуй3.

Якоже ныне милостивно услышал еси молитву рабов Твоих (раба Твоего, рабы Твоей), Господи, и явил еси на них (на нем, на ней) богатство человеколюбия Твоего, тако и на будущее время не презирая, исполни во славу Твою вся благая хотения верных Твоих и яви всем нам богатую милость Твою, все наши согрешения презираяй, молимся Тебе, услыши и помилуй.

Благоприятно, яко кадило благовонное и яко тучная всесожжения да будет, Всеблагий Владыко, благодарение сие наше пред величеством славы Твоея и низпосли всегда яко Щедр рабам Твоим (рабу Твоему, рабе Твоей) богатыя милости и щедроты Твоя и от всех сопротивлений видимых и невидимых врагов Церковь Твою Святую, град сей (весь сию, дом сей, обитель сию) избави, людем же Твоим всем безгрешное со здравием долгоденствие и во всех добродетелях преспеяние даруй, молимся Тебе, Всещедрый Царю, милостивно услыши и скоро помилуй.

Возглас; Усльши ны, Боже:

Молитва и отпуст2.
 

Последование благодарственнаго пения следует совершать всакий раз пo получении той или иной милости Божией, по благополучном завершении каждого серьезного дела, в дни рождений, знаменательных годовщин и юбилеев. Но поток милостей Божиих безгранично велик. Господь изливает их на нас, можно сказать, на каждом шагу, и в великом и, еще чаще, в малом повседневном, что мы недооцениваем, а иногда и совсем не замечаем. Если мы людям и за малую услугу всякия раз говорим «спасибо», то тем более подобает приносить благодарение за бесчисленные милости Божии Подателю их, в особенности подводя итог всему прожитому в течение дня. Поэтому было бы соответственным ежедневно к вечерним молитвам присоединять благодарение по такому примерно чину:

После молитв: Богородице Дево, не презри мене грешнаго: и Упование мое Отец: читается или поется благодарственный тропарь: Благодарни суще: Слава. Кондак: Твоих благодеяний: И ныне. Богородичен: Богородице, христианом Помощница:

Посем:

Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, Твоему благосердию, Спасе и Владыко наш Господи о всех милостях Твоих, ихже во все дни жизни нашея изобильно изливал еси на нас недостойных, имиже и в мимошедший день не оставил еси нас, припадаем и славословие Тебе яко Богу приносим и умиленно вопием: избави от всех бед братий наших, чрез них же Ты благодетельствуеши нам, и всегда яко Милостив исполни во благих желания их и наша, прилежно молимся Тебе, услыши и помилуй.

Молитвами святых отец наших:

Господу помолимся. Господи помилуй.

Молитва

Господи Иисусе Христе, Боже наш, Боже всякаго милосердия щедрот, Егоже милость безмерна, и человеколюбия неизследимая пучино! К Твоему величествию припадающе со страхом и трепетом, благодарение Твоему благосердию о Твоих благодеяниях на нас, рабах Твоих, бывших ныне смиренно приносяще, Tя, яко Господа, Владыку и Благодетеля нашего хвалим, поем и величаем, и припадающе паки благодарим Твое безмерное и неизреченное милосердие смиренно моляще. Да якоже до ныне во все дни жизни нашей и в мимошедший день милостями Твоими нас ущедрял еси, тако и на будущее время Твои благодеяния нам и всем верным всегда подавай; братий наших на судилищах, в темницах, узах, заточении, изгнании и горьких работах сущих (чад наших духовных) и всех вне храмов воздыхающих, всех любящих, милующих, питающих, благодеющих и служащих нам, заповедавших и о них же заповедано молиться, и всех сродников их и наших от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие всем даруй. И Тебе, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Единосущным Твоим Духом во Едином существе славимому Богу всегда благодарение приносити и преблагая глаголати и воспети сподоби: Слава Тебе Богу, Благодетелю нашему во веки веков. Аминь.

И песнь святаго Амвросия: Тебе Бога хвалим: и обычное окончание вечерних молитв: Достойно есть: Владыко Человеколюбче : и прочее.

Мирянин после благодарственных тропаря, кондака и Богородична читает одно благодарственное прошение: Благодаряще со страхом и трепетом: и непосредственно за ним произносит: Господу помолимся. Господи помилуй. Затем читает молитву с опущением слов, заключенных в скобки, и поет или читает песнь святаго Амвросия, после которой продолжает вечерния молитвы.

1–2 Псалом избранный, ектению великую с ея прошениями, Евангелие, молитву и отпуст зри в предыдущем последовании.

3 Если благодарственное молебное пение совершается в день рождения или по случаю годовщины брака, пострижения в монашество, или хиротонии, настоящее прошение может быть изменено:

Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби недостойнии Твоему благосердию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниях, ихже излиял еси изобильно на рабов Твоих (раба Твоего, рабу Твою) (имя рек) в мимошедшие дни жизни его (ея) (в дни диаконства его, священства его, иночества его, супружества их) и припадаем и славословие Тебе, яко Богу, приносим, и умильно вопием: избави и на будущее время от всех бед рабов Твоих (раба Твоего, рабу Твою) и всегда яко Милостив исполняй ко благу желание их (его, ея), прилежно молимся Тебе, услыши и помилуй.

Hosted by uCoz